Home / Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden
Zoals wettelijk voorgeschreven kunt u bij online aankopen binnen 14 dagen uw bestelling/order herroepen en eventueel retourneren. Dit is de zichttermijn. In de zichttermijn kunt u de producten bekijken, passen en beoordelen of deze aan uw verwachtingen voldoen en controleren op fouten, kwaliteit en/of gebreken. Uw huiselijke omgeving is uw eigen paskamer. In deze periode mag u de artikelen niet dragen, wassen of op andere manier gebruiken anders dan passen. Om te passen en te kijken is het niet nodig de aangehechte labels te verwijderen. Als labels zijn verwijderd wordt een artikel beschouwd als gedragen en wordt niet meer geaccepteerd bij retourneren. Het kan voorkomen dat een label tijdens transport of bij het uitpakken loslaat. Als u dit direct meldt na ontvangst houden we hier uiteraard bij eventueel retourneren rekening mee. Wij kunnen helaas niet ruilen (tenzij in de winkel).
Hoewel wij artikelen vóór verpakken controleren op onvolkomenheden (knopen, ritsen, zakken, naden, halen, gaatjes, vlekken etc.) blijft het mensenwerk en kunnen ook wij wel eens iets missen. Als u toch een onvolkomenheid constateert, meldt u dit direct na ontvangst per mail aan info@divazxl.nl met vermelding van het ordernummer.
Een beschadigd artikel dat geretourneerd wordt zonder melding vooraf wordt niet geaccepteerd.
Een retour gezonden artikel komt weer in de voorraad. Daarom mag dit niet gedragen, niet gewassen zijn en geen geurtjes hebben. Houdt u hier rekening mee tijdens het passen?
Het product moet compleet zijn, met labels, eventueel bijbehorende accessoires. We ontvangen het graag in de originele verpakking samen met de originele factuur. U kunt de factuur die u per mail heeft ontvangen voor uw eigen administratie gebruiken.
Omdat retourkosten voor eigen rekening zijn, is het voor ons niet belangrijk met wie u het verzendt. Omdat PostNL de meeste locaties heeft kunt u het best met PostNL verzenden. Wij raden u aan, zeker bij kleine pakjes, te kijken of u het met brievenbuspost kunt verzenden. Dat scheelt aanzienlijk in de kosten. De voorwaarden hiervoor vindt u bij PostNL. Uiteraard sturen wij u een retourlabel als wij een fout hebben gemaakt (bijvoorbeeld een verkeerd artikel gestuurd, verkeerde maat, verkeerde kleur) of als een product een defect heeft (en u dat heeft gemeld bij ontvangst).
Zoals wij verantwoordelijk zijn voor het verzenden naar u toe, bent u dat als verzender ook voor een retourzending. Als een zending kwijt of beschadigd raakt tijdens transport naar ons toe moet u dit zelf als verzender opnemen met de vervoerder. Daarom is het bewaren van de Track and Trace code van het retour belangrijk. Zorgt u ervoor dat u het pakje verzendt naar de winkel aan de Lange Nieuwstraat 781, 1971 GG en niet naar een ophaalpunt? Wij halen geen post op dus dan komt het weer bij u terug. Vermeld dus altijd ons email adres (info@divazxl.nl) zodat wij weten dat er iets aankomt en een ongeschikte bezorgtijd kunnen veranderen.
U kunt met de Track and Trace code nakijken wanneer wij het retour hebben ontvangen. Wij verzenden daarom geen ontvangstbewijs van uw retour. Vanaf de datum dat Divaz XL uw retour heeft ontvangen wordt het zo snel mogelijk, doch binnen maximaal 14 dagen aan u terugbetaald. U ontvangt automatisch een bericht wanneer het van onze rekening wordt geschreven. Als u binnen de wettelijke termijn van 14 dagen geen bericht ontvangt van terugbetaling, neem dan contact op via info@divazxl.nl.
Als u een via internet besteld artikel wilt retourneren in de winkel is dat natuurlijk mogelijk. Ook dan geldt dat het binnen maximaal 14 dagen na ontvangst door ons dient te worden terugbetaald.
Klachten kunt u melden bij info@divazxl.nl. Om u sneller van dienst te kunnen zijn verzoeken wij u uw ordernummer bij de hand te hebben.
Wij geven geen garantie op siersteentjes, pailletten, prints en/of andere versieringen en accessoires.
Levertijden Een bestelling die gedaan wordt vóór 15.00 uur wordt na verwerking en bevestiging, indien alles voorradig is in ons magazijn, binnen 1-3 werkdagen verzonden. Hoewel het meestal lukt een bestelling die vóór 15.00 uur is geplaatst dezelfde of de volgende dag te sturen, hebben we geen gegarandeerde 24-uurs levering. Een bestelling geplaatst op vrijdag na 15.00 uur of in het weekend wordt op zijn vroegst maandagmiddag verwerkt en/of verzonden omdat in het weekend geen post wordt opgehaald. Als nog niet alles is geleverd door onze leverancier kan het iets langer duren en kan er deellevering plaatsvinden, maar we streven ernaar een bestelling binnen een week geheel af te ronden. U krijgt uit onze naam van GoParcel een bericht wanneer aflevering is ingepland door DHL. Wij hebben geen invloed op de bezorgplanning van DHL.
Kleuren op een beeldscherm kunnen afwijken van de werkelijkheid. Zie o.a. https://blog.donders.ru.nl/?p=2196
Twijfelt u of iets zal passen? Wilt u meer informatie over een artikel? We proberen zo snel mogelijk alle informatie te plaatsen bij het artikel, maar bij twijfel of vragen: bel of mail gerust naar de winkel of klantenservice en we kijken voor u op de labels of meten het artikel voor u op.
Eventuele kortingen kunnen niet achteraf worden verrekend.